absorvalia.cat
6 novembre, 2018 Natació a la tardor

Natació a la tardor

La natació és un esport molt complet per adults i nens. Entre els beneficis que té, podem destacar que incrementa la gana, relaxa, millora l’equilibri, la coordinació i la circulació sanguínia.

Quan comença a arribar el fred, a tots ens dóna mandra sortir de casa per fer exercici, i tendim al sedentarisme; la majoria d’esports o exercici físic es realitza a l’aire lliure i el temps ja no acompanya…

Per sort comptem amb una activitat que es pot realitzar tot l’any, la natació.

És un dels esports més complets que hi ha i és perfecte per practicar-ho a qualsevol edat, també per a les persones grans.

Encara que moltes persones creuen que fer esport a certes edats és arriscat per  motius de salut, no passa el mateix amb la natació, ja que encara que les articulacions estiguin adolorides o els músculs afeblits, la seva pràctica requereix d’un esforç mínim ja que l’aigua minimitza l’impacte de la gravetat sobre el cos.

Però a més aporta altres beneficis

  • Enforteix ossos i músculs, ajudant a prevenir l’osteoporosi
  • Estimula la circulació sanguínia
  • Redueix els símptomes d’afeccions respiratòries com al·lèrgies o asma
  • Enforteix al cor i els pulmons
  • Ajuda a treballar tots els músculs del cos
  • Com qualsevol esport, ajuda a alliberar dopamina, la qual cosa produeix sensació de benestar, així com a reduir els nivells de colesterol
  • Ajuda a reduir l’estrès i a relaxar la ment

En resum, practicar natació a la tercera edat ajuda a prevenir problemes de tipus cardiovascular, millora la circulació, permet una major mobilitat que fora de l’aigua, tonifica, millora les lumbàlgies i els problemes relacionats amb l’equilibri. A més, psicològicament, ajuda a millorar la depressió, aixecar l’ànim i estimular la ment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *